КАБІНЕТ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ - МОЯ ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ
[ · Скачати дистанційно () ]09.01.2017, 16:30

КАБІНЕТ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ - МОЯ ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ

 

       Ефективність навчання залежить від багатьох компонентів, у тому числі від зовнішніх умов: майстерності вчителя, методів навчання, забез­печеності уроку технічними засобами навчання, змісту програм, навчаль­ного обладнання, засобів управління навчальним процесом, навчальних меблів тощо.

      Головне завдання кожного вчителя на сучасному етапі - пробудити інтерес до навчання та навчити дітей самостійно здобувати знання, творчо їх використовувати.

    Навчання буде успішнішим, якщо в учителя є можливість пояснювати або закріплювати матеріал, використовуючи наочність, сучасні педагогічні засоби навчання. Оптимальне комплексне використання всіх видів навчального обладнання, яке зосереджене в кабінеті, допомагає вчителю досягнути високого рівня засвоєння навчальної дисципліни, підвищенню ефективності праці, прищепленню інтересів учнів до предмета, забезпеченню міжпредметних зв'язків на уроках.

    Кабінет зарубіжної літератури, в якому я працюю, - це спеціально обладнаний навчально-методичний центр, який забезпечує високий рівень викладання літератури - науковий, естетичний, навчальний, методичний, виховний. Саме тут відбувається залучення учнів до світу прекрасного, виховується любов до книжки, формуються критерії сприйняття творів світового письменства й художньої літератури.

     Для кожного вчителя важливо створити свою базу, свою творчу лабораторію, кабінет, де він зможе зібрати в єдине ціле всі необхідні йому компоненти для викладання зарубіжної літератури.

    Кабінет обладнаний відповідно до «Положення про навчальний кабінет» і працює згідно складеного плану. Ведеться необхідна документація, зібрана велика кількість художньої та методичної літератури, зібрано та упорядковано дидактичний, ілюстративний матеріал до всіх тем із зарубіжної літератури шкільного курсу, створена медіатека для проведення уроків у 5-11 класах. Для проведення уроків з використанням ІКТ в кабінеті є все необхідне: ноутбук, проектор, телевізор, DVD, колонки. 

         В оснащенні кабінету важливе місце займає художньо-зображувальна наочність у вигляді стендів чи експозицій змінного та постійного характеру (портрети письменників, ілюстрації до творів, репродукції картин на літературну та історичну тематику тощо).

     Особливе місце в кабінеті відведено 5 постійним панорамним стендам "Літературний процес як зміна творчих методів", які відображають історію розвитку світової літератури від античності  до сьогодення. Тут же представлені схеми окремих літературних напрямів. 

         Кожен стенд - це окрема епоха, яка має особливості свого історичного розвитку, свою літературу, авторів, надає учням інформацію для здобуття певних літературознавчих знань, а також формує та розвиває навички пізнання, дослідження, аналізу, узагальнення тощо. Матеріал на стендах скомпонований так, що його можна використовувати у 5 – 11 класах для організації самостійної пошукової роботи, інтерактивних форм навчання, розвитку творчих здібностей, для активізації навчальної діяльності учнів в системі особистісно орієнтованого навчання. Стенди залишаються незмінними, але змінюються учні, які їх вивчають. Вони дорослішають і в кожному наступному класі по-іншому сприймають їхній зміст.

    Стенд “Інформаційний куточок”  містить змінну інформацію, рубрики якої дозволяють охопити великий обсяг матеріалу різної тематики, сприяють створенню атмосфери співпраці, забезпечують мобільність інформації, спонукають учнів до творчої самостійної, дослідницької роботи тощо.

    Тематика змінного стенда залежить від теми програмового матеріалу, що вивчається на даному етапі.

     В кабінеті існують ще такі  змінні   стенди: "Готуємось до тематичного оцінювання", "Літературний календар", "Офіційний вісник", на яких постійно оновлюється інформація.

     Періодичні видання, які виписую для кабінету, допомагають стежити за новими досягненнями літературознавства, критики і методики.

      Кабінет обладнано дошкою на п’ять  ро­бочих площ у розгорнутому вигляді, яку можна використовувати для демонстрації художньо-зображувальної наочності, мультимедійних матеріалів із застосуванням ІКТ. Над дошкою розташовані портрети письменників та стенд з висловом про літературу.

     Кабінет обладнано трьома багатофункціональними шафами, в яких зберігаються нормативні документи, документація навчального кабінету, друковані посібники, електронні засоби навчального призначення, медіатека, дидактичні матеріали з літератури, тестові завдання, тематичні папки, зразки кращих учнівських робіт та проектів, матеріали гурткової та позакласної роботи, підручники, хрестоматії, програмна художня та наукова література, експозиційні матеріали, електронна бібліотека.

        Щоб легше і швидше користуватися накопиченим матеріалом, я веду картотеку. Адже не секрет, що правильна робота кабінету допомагає комплексному використанню видів навчального обладнання і розкриває великі можливості для активізації пізнавальної діяльності учнів, що позитивно впливає не тільки на розум учнів, а й на їх емоції.

      Застосування інноваційних технологій навчання на уроках зарубіжної літератури забезпечує високу якість засвоєння матеріалу, про що свідчить моніторинг навчальних досягнень учнів та результати предметних конкурсів, олімпіад, забезпечує урізноманітнення методів навчання, підняття активності учнів, створює приємну невимушену атмосферу під час навчально-виховного процесу, сприяє вихованню цілеспрямованої особистості, залученню дітей до виготовлення навчально-дидактичних матеріалів та оформлення учнівських проектів - випереджувальне навчання (презентацій, відеороликів, бюлетенів, слайд-шоу, електронних газет, веб-сторінок, буклетів, рефератів, доповідей, повідомлень, кросвордів, вікторин, тощо).

     Учні демонструють глибокі знання навчального матеріалу, організаторські здібності, оригінальність мислення,  позитивне ставлення до навчання, інтерес до предмета.

     Кабінет призначений для проведення уроків зарубіжної літератури, позакласних та виховних заходів, індивідуальної та групової роботи з дітьми та батьками тощо.

Категорія: МІЙ КАБІНЕТ | Додав: vsesvit2017
Переглядів: 488 | Завантажень: 234 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar