Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури. 9 клас - І семестр
[ Викачати з сервера (24.7 Kb) ]18.09.2017, 22:28

Календарно-тематичне планування уроків

зарубіжної літератури в 9 класі

70 годин на рік, 2 години на тиждень

Програма: Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804 / О.М. Ніколенко, К.В. Таранік-Ткачук, С.П. Фоміна, О.В. Ревнивцева, Т.П. Сегеда, Н.В. Онищенко.

 

Усього – 70 годин;

текстуальне вивчення творів – 58 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

виразне читання – 2 години;

резервний час – 2 години.

 

 

№ уроку

Дата

Зміст

Примітка

(Види контролю, ТЛ)

І семестр

Тема 1. ВСТУП (2 год.)

1

 

Літературні жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів. Перехідні явища в літературі. Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців.

Жанр, стиль

Тема 2. ПРОСВІТНИЦТВО (9 год.)

2

 

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).

 

3

 

Джонатан Свіфт. Основні віхи життя і творчості. Історія створення, композиція роману «Мандри Лемюеля Гуллівера». Жанрова своєрідність твору як ключ до його розуміння (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики).

Поглиблення понять про роман.

Композиція

4

 

Сенс зображення пригод Лемюеля Гуллівера. Сатиричне зображення державного устрою, законів та звичаїв Ліліпутії. Свіфтівська критика англійської дійсності XVII ст. Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм) та езопова мова як шлях до втілення авторського задуму роману «Мандри Лемюеля Гуллівера» Дж.Свіфта.

 

5

 

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини та просвітницьких ідеалів Свіфта

 

6

 

Вольфганг Ґете. Основні віхи життя і творчості. Роль Й.В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й.В. Ґете. Аналіз поезій «Травнева пісня» (ідея кохання і щастя), «Вільшаний король» (міфологічний зміст образів).

 

7

 

Мотиви та протистояння образів-персонажів у «Прометеї» Й.В.Гете. Образ Прометея.

 

8

 

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. Основні віхи життя і творчості. Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера.

Поглиблення понять про оду.

9

 

Виразне читання №1. Пафос твору Ф.Шиллера, який став гімном Євросоюзу. Декламація напам’ять оди «До радості»

Ода «До радості» напам’ять

10

 

Позакласне читання №1. «Любов виникає з любові…». Ф.Шиллер «Підступність і кохання»

 

11

 

Контрольна робота № 1 за розділами «Вступ», «Просвітництво». Тестування

Тематична

 

Тема 3. РОМАНТИЗМ (18 год.)

12

 

Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.

 

13

 

Генріх Гейне – німецький поет-романтик. Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.).

 

14

 

Аналіз поезій Г.Гейне «На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. Читання напам’ять вірша Г.Гейне

Вірш «Не знаю, що стало зо мною…» напам’ять

15

 

Дж. Г. Байрон — англійський поет-романтик, фундатор течії байронізму. Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії і дійсності у ліриці Дж.Байрона. Аналіз віршів «Мій дух як ніч…», «Хотів би жити знов у горах…»

 

16

 

Історія задуму й створення поеми «Мазепа». Українська тема в творі. Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.).

 

17

 

Мазепа – тип прометеївського героя в творчості Байрона. Динаміка образу

 

18

 

Розвиток мовлення №1. Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом (на прикладі поетичних творів Г.Гейне, Дж.Байрона).

(Романтична модель світу в творах Генріха Гейне та Джорджа Байрона)

 

19

 

Контрольна робота № 2 за розділом «Романтизм». Комбінована робота

Тематична

 

ВЗАЄМОДІЯ РОМАНТИЗМУ І РЕАЛІЗМУ

20

 

О.С.Пушкін. Життєвий і творчий шлях. Провідні мотиви його лірики. Тема призначення мистецтва у вірші О.Пушкіна «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»). Значення творчості О. С. Пушкіна для розвитку російської та світової літератури.

 

21

 

Тема кохання у віршах О.Пушкіна «До А.Керн», «Я вас кохав…». Виразне читання напам’ять віршів О.Пушкіна з коментарем

Напам’ять 1 вірш за вибором учителя та учнів

22

 

«Євгеній Онєгін» - соціально-психологічний роман у віршах. Взаємодія романтизму і реалізму в творі. Історія задуму й створення роману. Онєгінська строфа. Дзеркальна композиція. Зображення різних сфер життя (історії і сучасності, столиці і провінції, народних звичаїв і кола культурних інтересів суспільства тощо). Аналіз I глави роману

Поглиблення понять про роман (роман у віршах,), віршовий розмір.

23

 

Особливості створення системи образів. Реалістичне висвітлення образів (Онєгін – Тетяна, Ленський – Ольга). Духовний світ головного героя роману — Євгенія Онєгіна.

 

 

24

 

Художнє новаторство О. С. Пушкіна в «Євгенії Онєгіні» (у жанрі, мові, авторській позиції, підході до зображення дійсності). Образ автора. Традиції світової літератури і культури у творі (вплив Дж. Байрона та ін.).

 

 

25

 

М.Ю.Лермонтов. Основні віхи життя і творчості. Провідні мотиви лірики поета. Зв’язок творчості митця із традиціями європейського романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.).

 

26

 

Мотиви світової скорботи у ліриці М. Ю. Лермонтова. («Сосна», «На дорогу йду я в самотині…»). Виразне читання напам’ять вірша «І нудно і сумно…» з коментарем

 

 

27

 

Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу». Зв’язок твору з історичною та духовною атмосферою доби.

Поглиблення понять про роман (роман філософсько-психологічний).

28

 

Складність образу Печоріна, його духовна трагедія.

 

29

 

Розвиток мовлення №2. Порівняльна характеристика образів Євгенія Онєгіна та Григорія Печоріна як типів «зайвих людей» російської дійсності.

 

30

 

Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману.

 

31

 

Контрольна робота № 3 за розділом «Взаємодія романтизму і реалізму». Контрольний твір

 

 

32

 

Позакласне читання №2. В.Гюго «Собор Паризької Богоматері»

Тематична

 

 

Категорія: КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ | Додав: vsesvit2017
Переглядів: 1062 | Завантажень: 20 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar