№ уроку
|
Дата
|
Зміст
|
Примітка (Види контролю, ТЛ)
|
ІІ семестр
|
Тема 4. РЕАЛІЗМ (13 год.)
|
33
|
|
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).
|
|
34
|
|
Оноре де Бальзак (1799–1850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна.
|
|
35
|
|
«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).
|
Поглиблення понять про оповідання. комедію.
|
36,
37
|
|
Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа і скнари» Гобсека. Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.) Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек»
|
Поглиблення понять про образ (типовий), художню деталь (психологічна). Психологізм,
|
38
|
|
Виразне читання №2. Роль опису інтер’єру в характеристиці Гобсека. Декламація прозового уривка повісті «Гобсек»
|
Поглиблення понять про інтер’єр.
|
39
|
|
М.В. Гоголь (1809–1852). Петербурзький етап життя і творчості письменника. «Ревізор». Творча історія п’єси.
|
|
40
|
|
Образи чиновників у п’єсі «Ревізор». Образ Хлєстакова та його динаміка.
|
|
41
|
|
М.В. Гоголь «Ревізор». Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.
|
|
42
|
|
Цикл петербурзьких повістей М.Гоголя: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й композиції.
|
Поглиблення понять про повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська)
|
43
|
|
Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору).
|
|
44
|
|
Трактування фіналу повісті «Шинель», значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини».
|
|
45
|
|
Позакласне читання №3. «Загибель душі людської». Аналіз повісті М.Гоголя «Портрет»
|
|
46
|
|
Контрольна робота № 4 за розділом «Реалізм». Контрольний твір
Тематична
|
|
Тема 5. НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ
КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ ст. (7 год.)
|
47
|
|
Особливості літературного процесу другої половини ХІХ ст. «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.
|
«Нова драма».
|
48
|
|
Генрік Ібсен (1828–1906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. Ібсенізм
|
Ібсенізм.
|
49
|
|
Генрік Ібсен. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма.
|
|
50
|
|
«Ляльковий дім». Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої).
|
|
51
|
|
Аналітична композиція п’єси Г.Ібсена «Ляльковий дім». Образна система. Образ Нори
|
|
52
|
|
Генрік Ібсен. «Ляльковий дім». Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу
|
|
53
|
|
Бернард Шоу. Особливості світогляду Б. Шоу. «Пігмаліон». Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон»
|
|
54
|
|
Бернард Шоу. «Пігмаліон». Динаміка образу Елайзи Дулітл.
|
|
55
|
|
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови в п’єсі «Пігмаліон».
|
|
56
|
|
Розвиток мовлення №3. Написання твору – роздуму на обрану тему за одним із розглянутих драматичних творів
|
|
57
|
|
Контрольна робота № 5 за розділом «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.». Тестування
Тематична
|
|
Тема 6. ЛІТЕРАТУРА ХХ – ХХІ ст.
ЖИТТЯ, ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА (7 год.)
|
58
|
|
Шолом-Алейхем (1859–1916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст. Шолом-Алейхем і Україна.
|
|
59
|
|
Шолом-Алейхем. «Тев’є-молочар». Образна система твору.
|
Поглиблення поняття про «художність».
|
60
|
|
Філософські проблеми повісті «Тев’є-молочар». Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.
|
|
61
|
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом».
|
|
62,
63
|
|
Рей Бредбері. «451° за Фаренгейтом». Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо.
|
|
64
|
|
Натовп і влада в романі «451° за Фаренгейтом». Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.
|
|
65
|
|
Розвиток мовлення №4. Рецензія на сучасний твір літератури (усно)
|
Рецензія.
|
66
|
|
Контрольна робота № 6 за розділом «Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура». Комбінована робота
|
|
67
|
|
Позакласне читання №4. Кінороман Майкла Морпурґо «Бойовий кінь» (США, 2012, режисер Стівен Спілберґ)
|
|
Тема 6. ПІДСУМКИ (2 год.)
|
68
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр
|
|
69
|
|
Узагальнення і систематизація вивченого за рік
|
|
70
|
|
Підсумки роботи за рік. Брейн-ринг «Література від А до Я»
Тематична
|
|